ZomerExperience 2013: hoe werkt het?

De ZomerExperience wordt voor iedere organisatie op maat gemaakt, indien gewenst rond een thema. Daarbij wordt goed gekeken en geluisterd naar de kennis van de organisatie zelf, en de wensen van cliënten, personeel en mantelzorgers.

Zijwegen ontwikkelt het programma, verzorgt de kick-off en stelt iPads beschikbaar. Vervolgens gaat de organisatie zelf aan de slag. De zomerperiode (juni tot half september) biedt een unieke kans om op informele wijze ervaring op te doen met diverse vormen van familieparticipatie, gastvrijheid, bejegening en welzijn van ouderen. Na afloop verzorgt Zijwegen de evaluatie en biedt handvatten om wat is geleerd in de organisatie in te bedden.

De ZomerExperience bezorgt bewoners een heerlijke zomer. Ze staan in contact met degenen die hen lief zijn: de kleinkinderen komen logeren of zijn dankzij de iPad altijd dichtbij. Ze ervaren autonomie, doen nieuwe ervaringen op en voelen zich midden in het leven staan.

Voor medewerkers is de ZomerExperience een inspirerende ontdekkingstocht naar nieuwe wegen om met passie en professionaliteit zorg te bieden. Het contact met de bewoners wordt intenser en de logeetjes en vrijwilligers werpen een frisse blik op de werkomgeving. Doordat er vele 'extra handen' bij komen hoeft de organisatie minder invalkrachten in te huren.

webdesign ../STIJLERIJ